سفارش تبلیغ
صبا ویژن


:: پایگاه‌های منتخب ::

:: لینکستان::




زمانی‌که امام مهدی(عج) ظهور می‌کنند مامور هستند مانند امام حسین(ع) کسی را جز مومنین خاص و ولایتمدار به خیمه خویش راه ندهند. چرا که خیمه باید مطمئن باشد و کسی در دقیقه نود کنار نکشد.

در زمان امام مهدی(عج) یکبار دیگر پیکره اسلام نزدیک مرگ مغزی می‌شود درست مانند زمان امام حسین(ع). و این بار امام مهدی(عج) هستند که باید اسلام را احیا نمایند و این کار عملی نمی‌شود جز با یارانی مطیع و ولایتمدار. حتی در روایات آمده است اسلام تا حدی به بیراهه می‌رود که بسیاری از فقیهان مسلمان علیه امام مهدی(عج) قیام می‌کنند و خطاب به ایشان می‌گویند تو دین جدید آورده‌ای. بنابراین وظیفه امام مهدی(عج) و امام حسین(ع) بسیار شبیه یکدیگر می‌باشد و هر دو احتیاج به یارانی وفادار و ولایتمدار می‌باشند.

امام حسین(ع) زمانی‌که به سمت کوفه در حرکت بودند دائما از کشته شدن برای همراهان سخن می‌گفتند و لحظه به لحظه از تعداد یاران اباعبدالله(ع) کم می‌شد و وای بر آنان که با امام بیعت کرده بودند و بیعت شکستند. امام نیز با این‌کار همراهان خود را تصفیه کردند چرا که آگاهی داشتند با یاران قلیل نیز می‌توانند حماسه‌ای عظیم بیافرینند.

اگرچه در روایات آمده است گریه بر امام حسین و یارانش گناهان انسان را پاک می‌کند و موجبات فضل بیشتر خداوند را فراهم می‌نماید اما نباید فقط به گریه اکتفا کرد و باید پیام‌های اصلی عاشورا را نیز دریافت کرد و با درس گرفتن از این واقعه خود را آماده امتحان‌های اللهی کرد.

در زمان وقایع هجده تیر 87 زمانی‌که رهبر فرزانه انقلاب سخنرانی‌کردند و به بسیجیان فرمان دادند «اگر کسی عکس مرا هم پاره کرد شما آرامش خود را حفظ کنید»، صف خودی از غیر خودی مشخص شد. همان روزها بود که عده‌ای برخلاف صحبت ایشان عمل کردند.

در همین چند روز اخیر هم زمانی که رهبری، تمام مومنین جهان اسلام را موظف به دفاع از مردم بی دفاع غزه کردند عده‌ای سر از پا نشناختند و از حکم مقام عظمای ولایت تبعیت کردند ولی عده‌ای همچنان گیج مانده و در حال تفسیر این پیام هستند.

ما نیز برای یاری رساندن به امام مهدی(عج) در روز ظهور باید از امروز تمرین کنیم. باید به خویشتن مراجعه کنیم و ببینیم تا چه حد مطیع امر نایب امام زمان هستیم. مبادا از ایشان جلو بزنیم.

 




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]