سفارش تبلیغ
صبا ویژن


:: پایگاه‌های منتخب ::

:: لینکستان::



‏اربعین حسینی هم از راه رسید. تقریبا در تمام شهرها و در تمام محلات عزاداری برپا می‏شود و همه بر مصیبت عاشورا خواهند گریست. اما آنچه باعث ترس و وحشت دشمنان می‏شود گریستن بر مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش نیست. بلکه زنده شدن پیام "هیهات من الذله" است.

دشمن می‏ترسد مبادا این پیام در تمام جهان فراگیر شود. می‏ترسد دوباره انقلابی مانند انقلاب اسلامی ایران رخ دهد و کشوری و مردمی از زیر سلطه آنان خارج شود. برای همین است که همیشه درپی زیر سئوال بردن ائمه اطهار(ع) و بخصوص امام حسین و قیام ایشان است. کسانی که با سایت های بالاترین و فرندفید آشنایی داشته باشند به خوبی این مسئله را درک کرده‏اند و دیده‏اند چگونه اینان در مقابل عقاید شیعه و اسلام واکنش نشان می‏دهند.

البته دشمن همیشه اینگونه احمقانه جلو نمی‏آید و بصورت آشکارا مخالفت خود را نشان نمی‏دهد. بلکه سعی می‏کند از راه های نرم وارد شود. آنان یکبار از این راه نتیجه گرفته اند. پیروزی دشمن بر مسلمانان در جریان آندلس اسپانیا نشان داده است مسلمانان از این راه آسیب پذیر هستند. همان چیزی که رهبر فرزانه انقلاب بارها در جمع مسئولین و مردم هشدار داده‏اند و متاسفانه همچنان در خواب خرگوشی بسر می بریم.

البته جوانان مسلمان مقصر نیستند چراکه وقتی حکومت اسلامی آنان را از کاری نهی می‏کند باید برای جوان جایگزین معرفی کنند که نکرده اند. و این نقطه ضعف باعث شده تا همچنان در مقابل ناتو فرهنگی منفعلانه عمل کنیم.

هرچند درک پیام عاشورا می‏تواند خیلی از مسائل را حل نماید اما باید توجه داشت ممکن است هر جوانی در شرایطی نباشد تا بتواند به خوبی این مسئله را درک نماید. نباید همه را جوانانی فرض کرد که در خانواده های مذهبی رشد کرده اند. باید به نکته دقت کرد که خانواده هایی هم هستند تفکر مذهبی را تفکری خرافی برای فرزندانشان جلوه می دهند و آنان را از گرایش به این امر نهی می کنند و البته در کنار اینکار، تفکری ضد مذهبی را جایگزین می کنند . تفکری که به قول آنها مدرن و مطابق با علم روز دنیاست.

مسائلی که مطرح شد گوشه ای از فعالیت دشمن برای خاموش کردن چراغ هدایت و به زیر آب بردن کشتی نجات است که باید در مقابل آن جبهه گرفت. همانگونه که امام خمینی فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

باید بدانیم تا زمانی که پدافندی عمل می کنیم وضعیت همین خواهد بود و به جلو حرکت نخواهیم کرد. در زمان بعد از انقلاب اسلامی زمانی که ما هنوز روحیه آفندی داشتیم دشمن نیز سریعا وارد عمل شد و جنگ را بر ما تحمیل کرد.

چندین سال بعد از سال‏های دفاع مقدس حالت پدافندی داشتیم و دشمن نیز دائما در حال آفند به فرهنگ ما بود و ما نیز چون از عاشورا و بقیه دین فقط بُعد احساسات را گرفته بودیم اصلا متوجه آفند دشمن نبودیم و دشمن نیز آرام و نرم حمله می کرد و به محض اینکه دشمن متوجه شد ما دوباره داریم از حالت تدافعی خارج می شویم شروع به بحران سازی برای ما نمود.

متاسفانه امروز نیز مشاهده می شود کسانی با شعارهای تدافعی به میدان رقابت انتخاباتی آمده اند. باید به این حضرات گفت اگر امروز اینگونه شعار می دهید و به رفتار دیروزتان افتخار می کنید این نشان از آن است که درک درستی از پیام عاشورا ندارید. شما همان‏هایی هستید که اگر در واقعه عاشورا بودید دائما برای امام فلسفه بافی می کردید و ایشان را از قیام منصرف می کردید و می‏گفتید اینکار را باید با گفتگو انجام داد نه قیام.

در سال های تحریم دانشمندان ایرانی توانستند پیشرفت های علمی قابل توجهی داشته باشند و ایران را در فهرست کشورهایی قرار دهند که به فضا نیز دست پیدا کرده است. مگر این پیشرفت ها در راحت طلبی بدست می آمد؟

شعارهای امروز برخی افراد ریشه در رفتار ما مردم دارد. اگر ما کمی از راحت طلبی دست برداریم و خود را برای سختی کشیدن همراه با عزت و افتخار آماده کنیم این افراد به خود جرات نمی دهند اینگونه سخن پراکنی کنند.

باید همواره به یاد داشته باشیم بعد از هر سختی فرج و گشایشی هست.




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]