سفارش تبلیغ
صبا ویژن


:: پایگاه‌های منتخب ::

:: لینکستان::




کشته شدن مظلومانه زائران ایرانی در بمب گذاری عراق، قلب تمام شیعیان بخصوص ملت شریف ایران را جریحه دار کرده و باعث عزادار شدن آنان شد. قطعا کشته شدگان در این راه به گفته رهبر فرزانه انقلاب شهید راه دوست هستند.

آنچه که باعث ایجاد چنین حوادث تروریستی می‌شود، باز کردن سوراخ در چتر امنیتی شهرها توسط نظامیان آمریکاست که راه را برای ورود تروریست‌ها به شهرها باز می‌کند.

طبق توافقات امنیتی صورت گرفته در سال گذشته بین دولت عراق و نظامیان آمریکا مقرر شد دولت آمریکا نظامیان خود را از اطراف شهرها جمع آوری کند و با هماهنگی با دولت عراق آنان را به پادگان‌ها منتقل کند اما آمریکا بدون هماهنگی نظامیان خود را جمع کرده و این باعث شد تا هیچ نظامی در ورودی شهرها مقابل تروریست‌ها نباشد و آنان به راحتی وارد شوند و دست به اقدامات شوم و عملیات‌های تروریستی بزنند.

قطعا هماهنگ نکردن آمریکایی‌ها نوعی عوام فریبی مردم عراق است برای اثبات اینکه اگر ما نباشیم تروریست‌ها دست به چنین اعمال پلیدی می‌زنند و دولت عراق توانایی مقابله با آنان را ندارد.

از طرف دیگر آمریکایی‌ها همواره نسبت به آزادی تروریست‌های بعثی و سلفی اقدام نموده‌اند که همواره با مخالفت دولت عراق همراه بوده است اما از آنجا که در کشوری همچون عراق که چند دستگی شدید وجود دارد و دارای حکومت مرکزی مقتدری نیست چنین اقداماتی برای آمریکا بسیار ساده می‌باشد.

البته باید به این نکته نیز توجه داشت اگرچه دول امریکایی و عراقی متهم اصلی در این حوادث شوم هستند اما دولت ایران نیز باید تدابیری برای رفع چنین مواردی اتخاذ نماید و در صورت ایجاد امنیت برای زائران آنان را به کشور عراق منتقل کند.




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]