سفارش تبلیغ
صبا ویژن


:: پایگاه‌های منتخب ::

:: لینکستان::



فمینیسم جریانی‌ است خزنده که از متن تفکرات فلسفی و ایدئولوژی غرب برخاست و با طرح ایده‌ها و شعارهای به ظاهر حق مدارانه درباره‌ی زنان، توانست به سرعت در دنیا انتشار یابد و کشورهای اسلامی را نیز فرا بگیرد.

بدین سان یکی از مهم‌ترین حربه‌های دشمن برای دامن زدن به مسائل حقوقی زنان، به ویژه در جوامع اسلامی شد.

استکبار با تبلیغات مسموم و همه جانبه سعی کرد ضمن خشن و غیرمنصفانه نشان دادن چهره اسلام نسبت به مسائل زنان، به شبهه افکنی نسبت به اموزه‌های مترقی اسلامی بپردازد.

جریان فمینیسم یکی از صد کالای بسته بندی شده‌ای است که وارد کشورهای اسلامی شد؛ اما بافت دینی و مذهبی این کشورها اجازه‌ی فعالیت به آن را نداد.

فمینیسم برای بقا و دوام و همچنین تکثیر خود، قالب عوض کرد و در شکل و بسته بندی جدیدی به نام " فمینیسم اسلامی " وارد کشورهای اسلامی شد تا با اسم اسلام، به مبارزه با اسلام بپردازد.

یکی از جریاناتی که « فمینیسم اسلامی » را هدایت می‌کند، حزب مشارکت می‌باشد.

مشارکتی‌ها علنا به فعالیت همه جانبه و مستمر در این زمینه مشغول هستند تا جایی که حزب مشارکت اقدام به نگارش فمینیسم نامه‌ی « منشور زنان حزب مشارکت » کرده است. منشوری که جای جای آن ضدیت با ارزش‌های دینی جامعه‌ی ما دیده می‌شود.

در قسمت بینش‌ها مبنایی این فمینیسم نامه، مشارکتی‌ها، ضمن نادیده گرفتن تفاوت‌های زن و مرد از نظر جسمی و زیست شناختی، منشا نابرابری‌ها را در ساختار نظام‌های اجتماعی می بینند و خواستار تشابه حقوق زن و مرد ( نه تساوی) هستند.

حزب مشارکت همچنین در این منشور به دین و آموزه‌های آن حمله می‌کند و دگرگونی بنیادین را در دین جهت ادعای برابری حقوق، لازم و ضروری می‌داند: « بینش دینی ما نسبت به زنان نیازمند دگرگونی اساسی است»

مشارکتی‌ها همچنین در قسمت جهت گیری‌ها و تجویزهای فمینیسم نامه‌شان در کنار حمله به فقه اسلامی، دگرگونی، نادیده گرفتن و مخالفت با احکام بدیهی اسلام را توصیه می‌کنند: « در مواردی که نابرابری حقوق میان زن و مرد با بهره‌گیری از احکام فقه سنتی توجیه می‌شود، در بلند مدت وظیفه فقهای نواندیش و روشنفکر دینی است که با اجتهاد پویا در فروع و اجتهاد در مبانی، امکان این سوء استفاده را بردارند.»

آنان همچنین قرائت حقوق بشر غربی در مورد زنان را برتر از قرائت اسلامی می‌دانند و قرائت اسلامی را تفسیرهای تنگ نظرانه و زن ستیزانه تلقی می‌نمایند.

(آسیب شناسی حزب مشارکت)




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]