سفارش تبلیغ
صبا ویژن


:: پایگاه‌های منتخب ::

:: لینکستان::




امام موسی کاظم (سلام الله علیه و آله) فرمودند:
« مردی از قم ، مردم را به سوی خدا دعوت می کند افرادی گرد او جمع می شوند که قلب هایشان همچون پاره های آهن ستبر است ، بادهای تند حوادث آنان را نمی لرزاند ، از جنگ خسته نمی شوند و نمی ترسند ، اعتماد آن ها بر خداست و سرانجام کار از آن پرهیزکاران است. » (بحار الانوار ، جلد 60 ، صفحه 216) 1

« تقدیم به امید بخش مسلمین و مستضعفان جهان ، حضرت امام خمینی (ره) که به کل بشریت متعلق است ؛ و به شهدای گل گون کفن ؛ و آنانی که رهرو اویند و در راه اعتلای آرمان ها و اندیشه های خمینی کبیر همت گماشته و می گمارند ، به ویژه نایب بر حقش ، ولی امر مسلمین جهان ، حضرت امام خامنه ای (که سایه ی او مستدام باد) »

حضرت امام خمینی (ره) در فرانسه

هر ساله با فرا رسیدن 14 خرداد قلوب مسلمین و انسان های آزاده سراسر جهان ، بیش از پیش ، متوجه پیام آور امید و آزادی ، حضرت امام خمینی (ره) می گردد و شمار زیادی هم برای عرض ارادت و بیعتی دوباره با ایشان و نایب بر حقش ، ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (که سایه ی او مستدام باد) ، به سوی مرقد مطهر او سرازیر می گردند.

اما امسال سالروز ولادت آن عزیز و رحلتش در دو روز متوالی ، باعث گشته است که بیشتر متوجه حضرت امام (ره) ، اندیشه ها و آرمان های او شویم. آری آرمان ها ، اهداف و اندیشه هایی که هر روز فروزان تر و شکوفا تر می گردد.
وعلت آن اینست که امام و نهضت امام (ره) در قلب ها و اعماق جان سراسر انسان ها به ویژه آزادگان و مستضعفان جهان نفوذ کرده است و هر روز بیشتر و عمیق تر می گردد.

آری ، اندیشه ای که در قلب ها جای گرفت ، دیگر با تهاجم و تبلیغات سوء از میان نمی رود.

آری ، اینست تهاجم ما به دنیای ظلم و استکبار - اندیشه و راه حضرت امام (ره) - که البته جواب آن هم می تواند جنگ ها و فتنه ها و اشغالگری ها علیه جهان اسلام باشد که صد البته به دلایل گفته شده همگی ناکام و بی تأثیر خواهد بود.
چه بسا در ورای آن ، اندیشه ها و آرمان های حضرت امام (ره) بیشتر معرفی می گردد و انسان های بیشتری نیز با نهضت او آشنا می گردند.

برای مثال بعد از 11 سپتامبر 2001 پر فروش ترین کتاب آمریکا ، قرآن کریم بوده است. آری ، دشمنان اسلام می خواستند بدین وسیله نور اسلام را کم رنگ و اگر توانستند آن را خاموش کنند ؛ اما خداوند تبارک و تعالی مکرشان را به خودشان باز گرداند.

حال دشمنان و مستکبرین ، تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا نور خمینی کبیر (ره) و نهضت او را خاموش و آن را از بین ببرند.

اما باید بدانید و بدانند که خداوند قادر و جبار و واسطه ی فیض او یعنی حضرت ولی عصر (که سر و جان ما به فدایش) پشتیبان و یاور نهضت امام خمینی (ره) هستند. این است علت پیروزی روز افزون ما و شکست پی در پی دشمنان اسلام.

آری ، امام خمینی (ره) و نهضت جهانی او ، زمینه ساز ظهور حضرت بقیة الله الاعظم (خداوند در ظهور پر برکتش تعجیل بفرماید) شده است و ما هم ان شاء الله تا پای جان این راه را ادامه می دهیم تا این پرچم را بدست صاحب اصلی آن بسپاریم. و ان شاء الله با یاری خداوند و به امید او ، این انقلاب به ظهور حضرت متصل می گردد. (الهی آمین)

حسن ختام این کلام جملاتی باشد از ولی امر مسلمین امام خامنه ای (که سایه ی او مستدام باد) :

« امام بزرگوار با این انقلاب، مسلمانان را نشاط بخشید و اسلام را زنده کرد. امروز در کشورهاى بسیارى، اسلام آرزو و آرمان نسلهاى جوان و به پاخاسته و روشنفکر است. یک نمونه، فلسطین عزیز است. سالها به نام فلسطین حرف زده شد و مبارزه گردید؛ اما ناکام و ناموفق. امروز ملت فلسطین، به نام اسلام مبارزه و مقاومت می کند؛ لذا مبارزه از شکل سازمانها و گروهها و شخصیتها و سردمدارها، به میان توده‏ ی مردم کشیده شده است. چنین مبارزه یى، هرگز ناکام نخواهد شد. مبارزه‏ ی مردمى اگر باقى بماند، بی شک در نهایت به پیروزى خواهد رسید. این، به برکت اسلامى بود که امام نام آن را زنده کرد و وجدان اسلامى را در مسلمین بیدار نمود...
...امروز در کشورهاى اسلامى شمال آفریقا، گروههایى به نام اسلام و با هدف ایجاد حکومت و نظام اسلامى مبارزه می کنند؛ پیشرفت هم کرده‏اند. قبل از نهضت امام بزرگوار ما، چه کسى چنین چیزى را حتى به خاطر می گذرانید؟ در شرق و غرب جهان اسلام، مسلمانان بیدار شده اند. اقلیتهاى مسلمان در کشورهاى اروپایى و غیر اروپایىِ داراى حاکمیت کفر و الحاد، احساس شخصیت می کنند. هویت و شخصیت اسلامى، در میان مسلمانان زنده شد. این، به برکت امام و حرکت عظیم امام بود. » 2

 


1- از مقدمه ی کتاب عصر امام خمینی (قدس سره) - میراحمدرضا حاجتی
2- سایت دفتر مقام معظم رهبری