سفارش تبلیغ
صبا ویژن


:: پایگاه‌های منتخب ::

:: لینکستان::



اوایل دیماه 1377 و به دنبال التهاب بوجود آمده در سطح جامعه در پی پروژه سنگین قتل های زنجیره ای رئیس وقت سازمان جاسوسی امریکا از بزرگترین حادثه در تاریخ انقلاب ایران در اواسط سال میلادی 1997 خبر داد. با اعلام این خبر روزنامه نگار مصری حسین هیکل در تحسین اجمالی خود در روزنامه الاهرام در مقاله ای با عنوان «بعد از کوزو نوبت ایران است» پیش بینی کرد در تابستان سال 1378 پیمان آتلانتیک شمالی به رهبری آمریکا با همان مدل حمله به کوزو و بدون هماهنگی و تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد به ایران حمله کرده و ایران را بالکانیزه کرده و تبدیل به چندین کشور کوچک خواهد نمود.

با گذشت حدود 6 ماه از خبر فوق و با انتشار خبر توقیف روزنامه سلام در روز پنجشنبه 17/4/78 و قبل از اینکه مردم ایران از توقیف روزنامه مورد اشاره آگاه شوند خوابگاه دانشجویان دانشگاه تهران متشنج  شده و با هدایت منابع شبکه جاسوسی سرویس های اطلاعاتی بیگانه تجمع آشوب طلبان در مقابل خوابگاه مذکور به هسته های اولیه یک آشوب اجتماعی تبدیل شده و ارازل و اوباش و سیاسیون در لباس دانشجو ضمن تخریب و برخورد فیزیکی با ماموران نیروی انتظامی  با سر دادن شعارهای ساختار شکنانه و هتاکانه لحظه به لحظه بر ابعاد جغرافیایی و معنوی آشوب دامن زدند.

صبح روز بعد آشوب از پوشش دانشجویی و صنفی خارج شده و با گسترش به سطح شهر و با تحریک ارازل و اوباش در برخی خیابان ها تهران رسید.

روزهای شنبه و یکشنبه نوزدهم و بیستم تیرماه علیرغم توسعه فعالیت های نیروی انتظامی و امنیتی در سطح شهرها نه تنها از ابعاد آشوب کم نشده بلکه هر لحظه ضمن گسترش به شهرهای دیگر ابعاد جدیدی نیز پیدا کرد و عملا نیروی انتظامی و امنیتی را با استیصال مواجه می ساخت. آنچه که بیشتر از هر چیزی به استیصال نهادها و ارگان های انتظامی در کنترل بحران کمک می کرد حمایت برخی نفوذیهای دشمن و همچنین استفاده از برخی تریبون ها بود که حتی بصورت آشکار به حمایت از آشوب طلبان برخواسته و اقدامات نیروهای خودی را در کنترل حادثه خنثی می کرد.

روز دوشنبه 21/4/78 مقام معظم رهبری بیاناتی را برای مردم مسلمان ایران اسلامی بویژه جوانان داشتند که تاثیر عمیقی را در برداشت. در همین خصوص صبح روز سه شنبه 22/4/78  شورای هماهنگی تبلیغات پیشنهاد نمود در حمایت از فرمایشات مقام معظم رهبری فردا چهارشنبه 23/4/78 در مقابل دانشگاه تهران تجمع برگزار خواهد شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب بدون آرایش نظامی و صرفا با تکیه بر حضور گسترده و سازماندهی شده بسیجیان ضمن استقرار در تمامی نقاط حساس و حیاتی تهران و با فعالیت های گسترده اطلاعاتی نسبت به شناسایی و دستگیری آشوب گران اقدام نمود.

با حضور مقتدرانه بسیجیان در صحنه در همان لحظه های اولیه و قبل از فرا رسیدن شب بحران فروکش نموده و شهر تهران آرامش اولیه خود را بازیافت و به این ترتیب توطئه دشمنان داخلی و خارجی نقش بر آب شده و تمامی تلاش های دشمن اعم از عملیات روانی، تبلیغات و ... در پناه حضور آرمانی بسیجیان خنثی گردید.

آنچه از لابلای اسناد و مدارک به جای مانده از این حادثه مشهود است این است که دشمنان انقلاب اسلامی مصمم بودند با گسترش آشوب های خیابانی و بهم ریختن مدیریت نظام زمینه را برای دخالت نظامی خارجی مهیا سازند.




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]