سفارش تبلیغ
صبا ویژن


:: پایگاه‌های منتخب ::

:: لینکستان::



87/10/13 5:49 ع


چند روزی است که عده‌ای از دانشجویان و طلاب پس از شنیدن پیام رهبر فرزانه انقلاب پیرامون فجایع غزه و دعوت ایشان مبنی بر دفاع از مردم بی دفاع غزه در فرودگاه مهرآباد تجمع کرده‌اند و خواهان اعزام و سازماندهی آنان برای جهاد و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس هستند.

اما عده‌ای نیز همچنان در خواب غفلت به سر می‌برند و یا همچنان گیج مانده‌اند و پیام مقام معظم رهبری را درک نکرده‌اند و همچنان فکر می‌کنند پیام عاشورا چیزی جز گریه برای امام حسین(ع) و یارانش نیست.

تاریخ دوباره تکرار شده است. یزیدیان ظلم را بر امت رسول الله به اوج خود رسانیده‌اند و اکنون نوبت ماست که به یاری مظلوم بشتابیم.

 آنان که از روزهای نخست فریاد هیهات من الذله در مقابل سفارت‌خانه‌های دول عربی و انگلیس سر دادند و اکنون نیز در مهرآباد حاضر هستند قطعا اگر در کربلا هم بودند به یاری امام می‌شتافتند. و آنانی که همچنان سعی دارند با توجیه کردن عملکرد خود اینگونه حرکات خودجوش را زیر سئوال ببرند همان‌هایی هستند که روزی امام حسین را از رفتن به کربلا منصرف می‌کردند.

امروز دانشجویان و طلاب بسیجی نشان دادند که بیش از خیلی از مسئولین به اتفاقات و ظلم‌هایی که بر مسلمین جهان وارد می‌شود حساسیت دارند و غیرت آنان اجازه نمی‌دهد در چنین زمانی ساکت بنشینند. فرق دانشجو و طلبه بسیجی با دیگران اکنون مشخص می‌شود که موقع کارزار، درس و دانشگاه را رها می‌کنند و با یک اشارت رهبری خود را آماده رزم و پرواز به سوی کربلا می‏کنند.

اما با وجود چنین هوشیارانی در جامعه، عده‌ای هنوز از خواب غفلت بیدار نشده‌اند. آن روحانی یا مداحی که در صحبت‌های خود صحبتی از غزه و مردم مظلوم فلسطین نکند مطمئنا در خواب بسر می‌برد. چرا که دشمن هیچ‌گاه از روضه‌های امام حسین(ع) هراسی ندارد بلکه ترس او از انتشار پیام عاشورایی و جهادی امام است. همان پیامی که امام خمینی آن را عملی کرد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

تجمعات در مقابل سفارت‌خانه‌ها و راهپیمایی‌ها در سراسر کشور نشات گرفته از همین پیام است. پیامی که مسلمین را به دفاع از مظلوم و ایستادن مقابل ظالم فراخوانده است.

امروز اگر کربلایی نباشیم و گوش به فرمان نایب امام زمان عمل نکنیم فردای قیامت چگونه می‌توانیم انتظار شفاعت امام حسین(ع) را داشته باشیم!  

امروز اگر کربلایی باشیم هنر است




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]


سال‌ها از واقعه عاشورا و به شهادت رسیدن امام حسین(ع) می‌گذرد. خیلی از ما ها همواره آرزو داشتیم
در کربلا کنار امام حسین(ع) می‌بودیم و جان خود را فدای امام می‌کردیم. همیشه در این حسرت به سر می‌بردیم. اگر هم از جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین چیزی می‌شنیدیم با خود می‌گفتیم ای کاش من هم آن‌جا بودم و همراه مبارزین فلسطینی جهاد می‌کردم.

اما امروز که این جنایات در باریکه غزه به اوج خود رسیده است و مصیبت بالاتر آن‌که سران عرب نیز سکوت کرده‌اند، دیگر حاضر نیستیم فقط حرف بزنیم که ای کاش آن‌جا بودیم چرا که ولی امر مسلمین همه مومنان جهان اسلام را موظف به دفاع از مردم بی‌دفاع غزه کرده‌اند.

امروز غزه کربلاست. غزه امتحانی‌ست برای انسان‌هایی که آرزویشان حضور در کربلا بود. برای آن‌هایی که عاشق زنده نگه‏داشتن پیام عاشورا هستند. وای بر آنان‌که در این امتحان قبول نشوند.

اکنون که در ماه محرم به سر می‌بریم باید شیعه بودن و درک خود از پیام عاشورا را نشان دهیم. باید فرق خود با سران عرب که شکم‌هایشان مانند سپاه یزید از حرام پر شده است را نشان دهیم. نباید جمهوری اسلامی ایران نیز این جنایات را فقط محکوم کند یا فقط هلال احمر به دنبال امداد رسانی باشد.اگر روزی که امام خمینی فرمودند اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود امروز نیز امام خامنه‌ای در راستای همین شعار با مسئولین و مردم اتمام حجت کردند.

روح چمران این مجاهد فی سبیل الله در جبهه های مختلف شاد که می‌گفت: وقتی شیپور جنگ نواخته می‌شود مرد از نامرد شناخته می‌شود. امروز همان موقع است. شیپور جنگ نواخته شده است اما نه علیه یک کشور بلکه علیه جهان اسلام و نامردان روزگار مهر سکوت بر لبشان زده‌اند و منافق صفتان عرب نیز دست خود را در جنایات آلوده می‌کنند.

جنایات امروز در غزه نشات گرفته از احوالات کشورهای اسلامی است. اگر در اواخر دوران دفاع مقدس حالت آفندی خود را حفظ کرده بودیم و حالت پدافندی به خود نگرفته بودیم، اگر جام زهر را به دست امام خمینی نداده بودیم، اگر وقتی امام فرمان قتل سلمان رشدی (لعنت الله علیه) را دادند کار را تمام می‌کردیم، اگر وقتی اولین ناو آمریکایی وارد خلیج فارس شده بود زده بودیم امروز رژیم صهیونیستی با همدستی آمریکای جنایتکار به خود جرات نمی‌دادند این فجایع را در غزه بوجود آورند.

درست است که در وظایف دیروز خود کوتاهی کرده‌ایم اما امروز نخواهیم گذاشت صحبت امام خامنه‌ای بر زمین بماند و آمادگی همه جانبه خود را برای پیروی از ایشان اعلام می‌داریم. امروز روزی‌ست که از ما پرسیده‌اند در خیمه‌گاه امام حسین می‌مانی یا می‌روی؟

دانشجویان بیدار با حضور در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در ایران،  تسخیر لانه جاسوسی دوم (باغ قلهک) و حضور در فرودگاه مهرآباد برای اعزام و مبارزه در کنار مردم مظلوم غزه فرمانبرداری خود را از نائب برحق امام زمان نشان داده‌اند.

و کلامی با امام مهدی(عج)؛
ای سید و مولای ما! پیش خداوند متعال گواهی بده ما تا آخرین قطره خون ایستاده‌ایم.




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

 
ای خدای کعبه ...
این مردمی را که همه عمر هر صبح و شام در جهان
رو به خانه تو دارند
رو به خانه تو می‏زییند و روبه خانه تو می‏میرند
این مردمی را که برگرد خانه ابراهیم تو طواف می‏کنند
قربانی جهل شرک و در بند جور نمرود مپسند

ای خداوند ...
آنها که به آیات تو کفر می‏ورزند 
و پیامبران تو را به ناحق می‏کشند 
و نیز مردانی را که از مردم برخواسته و به عدالت و برابری می‏خوانند نابود می‏کنند بر جهان مسلطند

و تو ای محمد(ص) ...
پیامبر بیداری، آزادی و قدرت
در خانه تو حریقی دامن گستر در گرفته است
و بر سرزمین تو سیلی بنیان کن از غرب تاختن آورده است
و خانواده تو دیریست که در بستر سیاه ذلت به خواب رفته اند
بر سرشان فریاد زن ...
قم فانذر ... بیدارشان کن

و تو ای علی(ع) ...
ای شیر
مرد خدا و مردم
رب‌النوع عشق و شمشیر
ما شایستگی شناخت تو را از دست داده‏ایم
شناخت تو را از مغزهای ما برده اند
اما عشق تو را علی رغم روزگار
در عمق وجدان خویش
در پس پرده‏های دل خویش
همچنان مشتعل نگاه داشته‏ایم
تو ستمی را بر یک زن یهودی
که در ذمه حکومتت می زیست تاب نیاوردی
و اکنون مسلمانان را در ذمه یهود ببین
و ببین که بر آنان چه می‏گذرد
ای صاحب آن بازو
که یک ضربه‏اش از عبادت دو جهان برتر است
ضربه ای دیگر ...




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

87/7/23 2:0 ع

چند روز پیش آمد و گفت: من قرآن با ترجمه عثمان طه نیاز دارم.
گفتم منظورت خط عثمان طه ست؟
گفت: آره. البته با ترجمه باشد.
قرآنی که در خانه داشتیم به او دادم. یکی دو روزی گذشت. برایش اس ام اس دادم و خواستم تا قرآن را برایم بیاورد. جوابی نداد. تا اینکه در دانشگاه دیدمش. گفتم دلت نمی خواهد این فرآن ما را بیاوری؟ در جوابم گفت: به خدا قرآن تو به درد من نمی خوره. کُشتی منو. برای شرکت در مسابقه قرآن در دانشگاه می خواستم.

وقتی گفت به خدا قرآن تو به درد من نمی خورد نمی دانستم باید با کیف بر سر خودم بزنم یا بر سر او. ولی آنچه مشخص بود کاربرد نداشتن قرآن در زندگی او بود.

لحظه ای با خودم فکر کردم. چگونه یک مسلمان قسم می خورد که به قرآن نیازی ندارد. آیا او و امثال او مسلمان نیستند؟ پس در مسابقه قرآن چرا شرکت کرده است؟ شاید هم هنوز اهمیت و جایگاه قرآن در زندگی را درک نکرده اند. به راستی ما را چه شده است که در زندگی از عترت و قرآن کم استفاده می کنیم و یا اصلا بهره ای نمی بریم؟

البته ناگفته نماند که این مشکل را با وحدت حوزه و دانشگاه به راحتی می توان حل کرد. ولی متاسفانه برخی از طلّاب چنان فضای دانشگاه را آلوده به فساد و گناه می بینند که حاضر نیستند کوچکترین تماسی با قشر دانشجو داشته باشند. و این یعنی خلاف فرمان ولی فقیه عمل کردن. یعنی همان چیزی که دشمن می خواهد. یعنی دور شدن عده ای جوان از قرآن.

امیدوارم قرآن در زندگی همه جایگاه خود را پیدا کند و همه انسان ها قرآن را بعنوان قانونی برای بهتر زندگی کردن و بندگی خدا را کردن از آن استفاده کنند.




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

87/7/16 12:54 ع

دیشب هر وبلاگی را که باز کردم نویسنده اش در مورد امام زمان(عج) نوشته بود. هر کسی با توجه به مشغولیات ذهنی‏اش با حضرت ولیعصر(عج) درد دل کرده بود. خواستم برای همه شان نظری به یادگار بگذارم ولی نتوانستم.

بعد از آن یک سخنرانی از آیت الله ناصری در مورد نزدیک بودن فرج امام زمان به دستم رسید. دیدم بهترین کار این است به جای اینکه من بنویسم، فایل صوتی سخنرانی این استاد اخلاق را منتشر کنم. در این سخنرانی آیت الله ناصری از دیدارشان با آیت الله بهجت و گفتگو در مورد امام زمان و فرج ایشان صحبت می کنند.

از اینجا دانلود کنید

اللهم عجل لولیک الفرج




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

<      1   2   3   4   5   >>   >