سفارش تبلیغ
صبا ویژن


:: پایگاه‌های منتخب ::

:: لینکستان::




برای بار دوم هم به سرزمین‏های نور سفر کردم و بار دیگر به فیض دیدار شهیدان و زمین‏های نبرد حق علیه باطل نائل شدم. هرچند نشد مثل اردوی بلاگ تا پلاک همه مناطق عملیاتی سر بزنیم اما تقریبا جاهای نابی مثل پاسگاه زید و چزابه که در سفر قبلی نشد برویم این بار برای زیارت رفتیم.

بین تمام مناطق عملیاتی، چزابه بیشتر از همه جا با دلم بازی کرد. نمیدونم چرا حسی که در چزابه داشتم در طلائیه نداشتم.چزابه، خیلی شهدای مظلومی دارد که در عملیات تفحص هم پیدا نشده اند. یعنی نمی شود در آن منطقه تفحص دقیقی انجام داد چرا که مین های داخل آب به این راحتی قابل خنثی شدن و یافتن نیستند. البته این دید منطقی قضیه ست. شاید هم خود شهدا خواستند که در اینجا بمانند.

شاید هم بخاطر وجود شهدای بسیار زیاد کشف نشده این منطقه باشد که همچنان حال و هوای خاصی دارد. شهید حسن باقری در تشریح این منطقه چنین می‏گوید: ما در چزابه به اندازه عملیات طریق القدس شهید دادیم. حدود هزار شهید در این منطقه. عراق در این منطقه صبح یک تیپ به خط می زد و بعد از ظهر یک تیپ.

روی یکی از تابلوها در چزابه نوشته بود: دلم در چزابه جا ماند.




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

یکی از معضلات جامعه ایرانی، چه در بین آحاد مردم و چه در میان مسئولین و دولتمردان، پدیده نامبارک مصرفگرایی نامعقول و اسراف است. اگرچه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در طول سال های دفاع مقدس این پدیده به عنوان ضد ارزش تلقی می‌شد و در جامعه با دید منفی به آن نگاه می‌شد، اما پس از پایان جنگ تحمیلی، تحت سیاست‌های دولت ( که به عقیده برخی، آبشخور آن در مکاتب لیبرالیسم غربی بود و سیاست درهای باز را اجرا کرده) انواع و اقسام کالاهای لوکس وارد کشور شد و موتور اسراف و مصرف‌گرایی در جامعه روشن شد.

موتور مصرف‌گرایی روز به روز با سرعت بیشتری حرکت کرد بطوریکه در فیلم‌ها، همایش‌های دولتی، سفرهای مسئولین وقت به حدی اسراف و مصرفگرایی زیاد شد که کم کم از ضد ارزش به ارزش تبدیل شد. فلذا رهبر فرزانه انقلاب در پیامی در 28 اسفند سال 1370 در این باره تذکر جدی به همه بخصوص مسئولین دادند و فرمودند: "من مکرر عرض کرده‌ام، باز هم می‌گویم و خواهش می‌کنم که مصرفگرایی را رها کنید."

رهبر فرزانه انقلاب همچنین در پیام نوروزی سال 76 نیز این مسئله را تکرار کردند و تذکر دادند و شعار صرفه جویی را بعنوان شعار سال 76 انتخاب کردند و در تشریح صرفه جویی از ضایع نکردن نعمات الهی و زیاده روی نکردن نام بردند.

یکی از عوامل عمیق‌تر شدن شکاف بین فقیر و غنی اسراف است و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی به ویژه صدا و سیما، وظیفه دارند مردم را نه تنها به سمت اسراف و مصرف‌گرایی سوق ندهند بلکه در جهت صرفه جویی و قناعت و اجتناب از زیاد مصرف کردن هدایت کنند.

امسال نیز رهبر فرزانه انقلاب در بیانات خود شعار سال 88 را اصلاح الگوی مصرف اعلام فرمودند و دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی و تبلیغاتی کشور بخصوص صدا و سیما باید خطرات تجمل گرایی را بیان کنند و فرهنگ سازی نمایند. این سازمان‌ها موظفند چهره واقعی این پدیده که سالیانی ست بعنوان ارزش مطرح شده را نشان دهند و مردم فهیم نیز با رفتار خود ضد ارزش بودن آن را در جامعه تثبیت کنند.

 دولتمردان باید بدانند در جامعه اسلامی جایی برای اسراف و مصرف‌گرایی و نیست. مسئولین فرهنگی کشور باید بدانند اگر رهبر فرزانه انقلاب اینگونه از اصلاح الگوی مصرف سخن به میان می‌آورند بدلیل کم کاری این آقایان در جهت فرهنگ سازی است. صدا و سیما بداند اگر تجمل گرایی در جامعه روبه افزایش است بدلیل تبلیغات این سازمان و رسانه ملی است.

این سومین باری بود که مقام معظم رهبری این چنین صریح در اینباره با ما مردم و مسئولین صحبت کردند و انشاالله که همگی در جهت پیاده کردن همه ارزش‌های جامعه اسلامی بخصوص صرفه جویی و اصلاح کردن الگوی مصرف گام‌های موثری برداریم.   

 




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

88/1/1 11:44 ص

سخنان رهبر فرزانه انقلاب در اولین روز سال جدید را شنیدم و در فکر فرو رفتم چرا که خود را مخاطب خیلی از صحبت‏های ایشان پیرامون اصلاح الگوی مصرف دیدم. ایشان وقتی اینگونه از اصلاح الگوی مصرف سخن به میان می آورند، من و امثال من که ایشان را رهبر و نائب امام زمان(عج) می دانیم موظف هستیم صحبت‏های شان را سرلوحه کار خود قرار دهیم و اگر چنین نکنیم با مردم کوفه که فقط در حد حرف بودند و موقع عمل امام را تنها گذاشتند فرقی نخواهیم داشت.

رهبر عزیزم!
در این سال جدید نیز همچون گذشته گوش به فرمان شما خواهیم بود و همانگونه که فرمودید عمل خواهیم کرد. خوشحالم که خط حرکت در این سال جدید را همچون گذشته روشن نمودید و با بیانات شیوای خود خدعه منافقین در زمینه انتخابات و رابطه با آمریکا را نقش بر آب کردید.  امیدوارم سران آمریکا با دقت بسیاری بر سخنان شما تفکر کنند تا بدانند ما مردم ایران همیشه و در همه حال عزت را بر ذلت ترجیح می دهیم.




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

87/12/27 4:57 ع


سلام بر شهدا. مهمانی خیلی خوبی بود. الحق که شما هم میزبان خیلی خوبی بودید و هم مهمانان و همسفران خوبی را برای ما انتخاب کرده بودید و جز این هم از شما انتظار نمی‏رفت.

هر چند عجله ای آمدیم و خیلی فرصت نشد مهمان شما باشیم که قطعا گیر در خودمان بود و شما بهترین میزبان بودید اما باز هم خوشحالیم که به مناطقی رفتیم که در سال‏ها پیش شما در آنجا رشادت‏های وصف ناپذیری از خود نشان داده بودید. در فکه با راه رفتن بر روی رمل‏ها بود که میشد فهمید در والفجر مقدماتی رزمندگان چگونه با وجود خستگی فراوان باز هم تا پای جان مقاومت کردند. در شلمچه با دیدن موانع بود که می‏توانستیم گوشه‏ای از ایثار رزمندگان را بفهمیم. در دیگر مناطق همچون طلائیه، اروند کنار، هویزه، ذعن نیز با عنایت شهدا بود که می‏توانستیم وضعیت را کمی درک کنیم.

 شهدای گمنام و موقعیت شهید محمودوند! شهدای کربلای 4 و 5 در شلمچه! شهدای والفجر! شهدای خیبر! علم الهدی و دیگر دانشجویان شهید! شهدای گردان های کمیل و حنظله که در فکه کربلایی دیگر رقم زدید! چمران! شهدای فتح المبین! با شما هستم؛ از همگی شما ممنونم.

از شما ها تشکر می کنیم که ما را فراخواندید تا راه را نشانمان دهید. ما را به آن سرزمین مقدس بردید تا بخاطر داشته باشیم آسایش امروز ما حاصل فداکاری دیروز شماست.

شهدا! دیروز شما در جنگ نابرابر و سخت گوش به فرمان سید روح الله مردانه ایستادید و ما در این سفر با شما عهد بستیم ما نیز بعنوان رزمنده راه شما را ادامه دهیم و گوش به فرمان سید علی همواره در حفاظت از اسلام و نظام اسلامی آماده باشیم.


ته نوشت:

سفر راهیان نور در جمع وبلاگنویسان عزیز هم تمام شد و الحمدالله در کنار هم مطالب ارزشمندی را آموختیم. انشاالله که همه حداقل یک بار به این مناطق سفر کنند و ببینند این آب و خاک چگونه توسط شیرمردان حفظ شد.
انشاالله ستاد راهیان نور هم بواسطه شهدا به فکر ارتقا سطح این اردوها باشد که افرادی مثل من که هیچ از جنگ ندیده و نمی دانند با آن غیور مردان بیشتر آشنا شوند.




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

87/12/21 7:49 ع


الحمدالله امسال هم توانستم در اردوی بازدید از مناطق جنگی ثبت نام کنم. اردویی که اگر چه ایرادات زیادی در زمینه مدیریت و اجرا به آن وارده اما باز هم علاقمندان زیادی دارد.
هر کسی در بین تمام مناطق، با یکی بیشتر از بقیه ارتباط برقرار میکند و از تمام شهدای آن منطقه با یک شهید. یکی عاشق فکه، یکی شرهانی، یکی چزابه، یکی شلمچه، یکی ذعن، یکی اروند. خلاصه اینکه هر کسی را شهید خاصی دعوت کرده و شاید بعضی ها را هم شهدا دسته جمعی دعوت کردند.
جدا از بحث شناخت معرفتی شهدا و معنویت آنان در جبهه ها، باید روش مبارزه در منطقه جنگی را نیز در این اردوها آموخت چرا که مبارزه جهادی در میدان رزم با دشمنان امری واضح و روشن است. بنابراین هم برگزار کنندگان و هم شرکت کنندگان باید به دید اردوی رزمی به راهیان نور نگاه کنند.
انشاالله که با خودسازی همه جانبه بتوان لیاقت جهاد در کنار حضرت ولیعصر(عج) را پیدا کنیم.

 




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >