سفارش تبلیغ
صبا ویژن


:: پایگاه‌های منتخب ::

:: لینکستان::



در فضای ترس و التهاب ناشی از لشکرکشی‌های امریکا به منطقه که سراسر وجود سردمداران اصلاحات را فراگرفته بود، دوم خردادی‌ها درصدد چاره‌جویی برآمدند و نتیجه این همه جز نامه ننگین 2003 نبود.

وقتی اصلاح‌طلبان آرزو می‌کردند که ای کاش غول چراغ جادو معجزه بزرگ رابطه با آمریکا را حل کند، شاید در خواب هم نمی‌توانستند ببینند روزی را که این چنین پرده برافتد و اسرار مگو فاش شود.
 
سفر مخفیانه دیک چنی به ایران و ملاقات‌های مخفیانه با او ، دیدار اصلاح‌طلبان با جان کری و نامه‌نگاری‌های پشت پرده اصلاح‌طلبان با کاخ سفید همه و همه واگویه ای از رازهای سر به مهری بود که احتمال افشایشان به کابوسی برای کشتی‌نشینان اصلاحات بدل شده بود.

دیک چنی معاون وقت رئیس‌جمهور امریکا بود و سفرش معنای خاصی داشت؛ سفری که بدون اطلاع مقامات جمهوری اسلامی و به بهانه قرارداد نفتی برای رایزنی‌های پشت پرده صورت پذیرفت.

 سیروس ناصری نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت اورینتال کیش و دیک چنی معاون رئیس‌جمهور امریکا، دو نفر اصلی زمینه‌ساز قرارداد نفتی هالیبرتون- اورینتال در ایران بودند. سفر چنی به ایران در سال 79 که برای آماده‌سازی قراردادهای نفت و گاز در ایران صورت گرفت، تا مدت‌ها محرمانه باقی ماند.
در همین سفر محرمانه بود که دیک چنی به علت عارضه قلبی، حتی چند روزی را میهمان یکی از بیمارستان‌های تهران بود.

مقام معظم رهبری بعدها در سال 1385 در جمع مردم گرمسار از این سفر محرمانه سخن به میان آوردند. ایشان ضمن اشاره به دیپلماسی فعال دولت نهم فرمودند:

برای مطالعه ادامه مقاله کلیک کنید

 

نویسنده : هادی حق جو




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

  مقتضی وجود اجتماع انسانی پیدایش فتنه است و تا اجتماعی وجود دارد فتنه هم به وجود خواهد آمد . لذا ضرورت آشنایی با فتنه های اجتماعی و راه کارهای مقابله با آن برای سلامت دین و دنیای خود و جامعه ی اسلامی از مهلکات و آسیب های آن انکار ناپذیر است. لذا بر آن شدیم تا خلاصه سلسله درسهای متفکر و فیلسوف اسلامی حضرت آیت الله مصباح دام عزه راجع به واکاوی فتنه را که در دفتر مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم ایراد شده است را  به شما عزیزان حق جو تقدیم کنیم . اولین درس در تاریخ 16/10/88  برگزار شده است که خلاصه آن بدین شرح است:

«أَعُوذُ بِاللهِ مِن الشَّیطانِ الرَّجِیم * بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ‏ * الم *أَ حَسِبَ النَّاسُ أَن یُترَکُواْ أَن یَقُولُواْ ءَامَنَّا وَ هُمْ لَا یُفْتَنُونَ»1 در این روزها از فتنه ، فتنه‌های آخر الزمان و از این مقولات زیاد صحبت می‌شود.

یکی از کلیدواژه‌های قرآن کریم و روایات، از جمله نهج‌البلاغه، همین واژه فتنه و مشتقات آن است. شاید در قرآن کریم این مادّه در حدود 60 مورد و در نهج‌البلاغه حدود 80 مورد به کار رفته باشد. جا دارد که بحث جامعی در این زمینه انجام بگیرد. مفهوم فتنه ترتیب منطقی بحث اقتضا می‌کند که اول در باره مفهوم فتنه صحبت کنیم. اصلاً فتنه به چه معناست؟ موارد کاربرد آن کدام است؟ و چرا این واژه به کار رفته است؟

به هر حال محور اول مبادی تصوری بحث است. در قرآن کریم واژة فتنه در موارد مختلفی ذکر شده است که مورد استعمال آنها شباهت کمی به همدیگر دارند، و عملاً حکم مشترک لفظی را دارند. حسّی‌ترین معنایی که برای فتنه در خود قرآن کریم استعمال شده است در آیه شریفه: «یَوْمَ هُمْ عَلَى النَّارِ یُفْتَنُون»6 ‏است: یعنی به عنوان عذاب انسان‌هایی روی آتش گداخته می‌شوند. فَتَنَ در این‌جا یعنی داغ کردن و سوزاندن. وقتی طلا را در آتش ذوب می‌کنند، می‌گویند: فتن الذهب، یعنی طلا را روی آتش آب کردند. از این جهت می‌توان گفت: اوّلین باری که فتن وضع شده برای همین داغ کردن وضع شده است.

این داغ کردن یک لوازم و آثاری دارد. به مناسبت این آثار و لوازم، اول مجازاً و بعدها به صورت منقول، لفظ «فتن» را در معانی دیگری استعمال کردند. معمولاً وقتی چیزی را روی آتش داغ می‌کنند، حرکتی اضطرابی در آن پیدا می‌شود. لذا بعدها «فتن» را در مورد اضطرابات به کار بردند. اضطراب گاهی اضطراب شخصی است که یک حالت روانی برای آدم پیدا می‌شود. گاهی اضطرابات اجتماعی است. جامعه متزلزل و مضطرب می‌شود.

ادامه مطلب...



نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

روز یکشنبه 12 تیر 1367 مطابق با 3 ژوئیه 1988 هواپیماى ایرباس ‍ هواپیمایى جمهورى اسلامى ایران با 257 مسافر و 16 خدمه فرودگاه بندرعباس را به مقصد دوبى ترک گفت.
سطح پرواز این هواپیما 14000 پا تعیین شده بود. در ساعت 24:10 به وقت محلى ، سطح پروازى 12000 پا را گزارش نمود و از آن لحظه به بعد دیگر تماسى از طرف خلبان گرفته نشد.
در واقع از این لحظه به بعد هواپیما مورد اصابت 2 فروند موشک سطح به هواى ناو وینسنس ایالات متحده آمریکا قرار گرفته و در نزدیکى تنگه هرمز بین شارجه و بندرعباس در نزدیکى جزیره ایرانی " هنگام " منفجر شده و سقوط کرده بود.
بلافاصله پس از این واقعه، مقامات آمریکایی اعلام کردند که یک فروند هواپیمای اف-14 جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرارداده‌اند.
پس از روشن شدن نوع هواپیما ، آمریکایی ها ادعا نمودند در این مورد مرتکب اشتباه شده‌اند(!!) اما شواهد بعدی این نظر آنان را مردود جلوه داد. مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند که هواپیمای ایرباس در خارج از دالان هوایی پرواز می‌کرده و رزم‌ناو آمریکایی نیز هفت بار اخطار رادیویی برای هواپیمای ایران مخابره کرده ولی جوابی دریافت نکرده است!
در این فاجعه تمامى سرنشینان هواپیما به شهادت رسیدند و نیز 66 کودک زیر 12 سال و 52 زن در میان قربانیان بودند و 46 تبعه کشورهاى یوگسلاوى ، کویت ، افغانستان ، هندوستان ، پاکستان ، ایتالیا، شارجه و دوبى از جمله وابسته نظامى پاکستان در ایران و خانواده اش در میان کشته شدگان بودند.
متعاقب این تجاوز آشکار ، جمهورى اسلامى ایران در روز 14 تیر 1367 طى نامه اى به رئیس شوراى امنیت ، خواستار تشکیل جلسه فورى شورا براى رسیدگى به موضوع شد.
25 تیر 1367 مطابق با 16 ژوئیه 1988 شورا تشکیل جلسه داد. از سوى جمهورى اسلامى ایران دکتر ولایتى وزیر امور خارجه وقت ایران و از جانب آمریکا جرج بوش معاون وقت رئیس ‍ جمهورى در جلسه حضور داشتند.
نتیجه جلسه این شورای به اصطلاح امنیت که از همان ابتدا آلت دست قدرت های زورگو و ضد بشر مثل آمریکا بوده ، تصویب قطعنامه 616 در تاریخ 1367/4/29 بود که در آن تنها به ابراز تاسف عمیق بسنده شد.
هیچ‌کدام از خدمه جنگی ناو وینسنس تحت پیگیرد قرار نگرفتند و حتی "ویل راجرز" فرمانده ناو در پایان خدمت خود مدال گرفت.
این یکی از کوچکترین جنایات مدعیان حقوق بشر علیه بشریت بود و کشتن کودکان و زنان هنوز ادامه دارد...

 

نویسنده : هادی حق جو




این شناورها همان قایق های تندرویی هستند که استکبار از آنها می هراسد و زمانی از آن یک بمب تبلیغاتی (شانتاژ) بر علیه ایران و سپاه پاسداران درست کرد. در مورد موشک های کروز نیز به همین ترتیب. (البته هنوز هم به نوعی ادامه دارد)

اما ندانست و نخواهد فهمید ، آنچه که بر قدرت ملت ایران می افزاید ذکر  یازهرا (س) ، یاحسین (ع) و یا مهدی (عج) است.

همان ذکری که 8 سال در دفاع مقدس لرزه بر اندام غرب و شرق می انداخت.

نمایش اقتدار

(اندازه اصلی در اینجا)

 

موشک کروز

(اندازه اصلی در اینجا)

 

آنچه استکبار را به عقب می راند ایمان به خداوند متعال و توسل به چهارده معصوم (علیهم السلام) است.

آری این چیزی است که مستکبرین را به هراس می اندازد و آنها را از هر حرکتی بر علیه نظام اسلامی باز می دارد.


توضیح:

رزمایش پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و آله) 5 که با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوا فضای سپاه پاسداران و بسیج در محل خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار گردید،  6 اردیبهشت 1389 پایان یافت.

عکسها متعلق است به مرحله ی نخست رزمایش که با نمایش اقتدار 313 شناور تندروی نیروی دریایی سپاه ، همراه بود و مرحله ی آخر که با پرتاب موفقیت آمیز موشک های کروز ساحل به دریا و سطح به سطح که ساخت داخل و بومی هستند و به تولید انبوه رسیده اند




 

مستکبرین خوب می دانند که در صورت کوچکترین تجاوز ، پاسخ فرزندان ایران اسلامی سخت تر و مرگ بار تر از این خواهد بود .

اگر هم نمی دانند ؛ این می تواند هشدار خوبی باشد .

امیدواریم درس عبرتی بگیرند .

 

تجاوز ناو فرضی به خاک ایران اسلامی

(اندازه اصلی در اینجا)

سرنوشت تجاوز و پاسخ به آن

(اندازه اصلی در اینجا)

 

توضیح :

عکسها مربوط است به نخستین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و آله) 5 که توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران در منطقه ی خلیج فارس اجرا شده است.

در این مرحله 50 فروند از شناورهای شناسایی نیروی دریایی سپاه موفق به ردیابی و شناسایی یک فروند ناو جنگی حقیقی متعلق به دشمن فرضی شدند و ضمن متوقف نمودن آن اقدام به تصرف ناو نموده و نهایتاً آن را منهدم ساختند.

این رزمایش دیروز 5 اردیبهشت 1389 پایان یافت

 

 


منابع :
سپاه نیوز
خبرگزاری مهر

 




<      1   2   3   4   5   >>   >