سفارش تبلیغ
صبا ویژن


:: پایگاه‌های منتخب ::

:: لینکستان::



24 اسفند نزدیک است و به انتخابی دیگر باید پرداخت. انتخاب برای مجلس شورای اسلامی که به فرموده امام راحل و عظیم الشأن در راس امور قرار دارد. این سخن حضرت امام(ره) بیان کننده جایگاه رفیع و بسیار مهم مجلس شورای اسلامی در نظام سیاسی ایران است. مردم صاحب اصلی این انقلاب هستند و با رای خود مسئولیت ها را به صورت امانت در چارچوب قانون اساسی که برگرفته از اسلام است به افراد می سپارند. این امانتی که مردم می خواهند در 24 اسفند به فرد یا افرادی بسپارند بسیار ارزشمند است. بدیهی است که در فرهنگ اسلامی- ایرانی مردم ما، هرگاه کسی بخواهد امانتی را به دیگری بسپارد، به این نکته بسیار دقت می کند که آیا او به خوبی از این امانت نگهداری می کند یا خدای ناکرده در امانت خیانت می کند. برای آسودگی خیال سابقه فرد و ویژگی ها و شرایط او را بررسی کرده و برای واگذاری امانت تصمیم می گیرد. در بررسی وضعیت فرد کمتر تحت تاثیر حرف های او قرار گرفته و بیشتر به عمل و سابقه رفتاری او توجه می کند. برای انتخابات مجلس شورای اسلامی چنین دقت نظری از سوی تک تک رای دهندگان برای شکل گرفتن یک مجلس قوی و کارآمد ضروری می باشد.


به طور قطع مردم ایران در 24 اسفند برخلاف میل دشمنان و بدخواهان حماسه ای دیگر خواهند آفرید و برگ زرین دیگری بر افتخارات خود خواهند افزود. در این انتخابات که پرشور و نشاط خواهد بود بیش از شش هزار نفر داوطلب برای حدود300 کرسی نمایندگی وارد عرصه رقابت، با یکدیگر می شوند. گرایش های سیاسی مختلف و سلایق گوناگون، به صورت جریانی، حزبی، گروهی و یا منفرد در این رقابت حضور دارند.


از ویژگی انتخابات در جوامع امروزی این است که جریان ها، احزاب و گروه های سیاسی و یا افرادی که به صورت مستقل وارد عرصه رقابت می شوند به گونه ای عمل کنند تا رای بیشتری را به دست آورند. برهمین اساس موضوعی به نام تبلیغات انتخاباتی شکل می گیرد و کاندیداها و هواداران آنان به طریق مختلف در این تبلیغات، به دنبال تاثیرگذاری بر روی افکار رای دهندگان و جلب نظر آنان می باشند.


در نظام اسلامی رای هر فرد واجد شرایط، حقی است که برای او منظور شده و از منظر اعتقادی و دینی مکلف به استفاده از آن می باشند. بنابراین انتخابات و رای دادن هم حق است و هم تکلیف. در نگاه تکلیفی به انتخابات، برای هر فرد دارای حق رای دو وظیفه ایجاد می شود: 1- شرکت در انتخابات 2- انتخاب افراد اصلح و شایسته برای واگذاری امانت.


حضور در پای صندوق های رای امری است که مومنان و متدینان همواره به آن اهتمام داشته و با این حضور مشارکت حداکثری را در هر انتخاباتی رقم زده و در انتخابات 24 اسفند نیز ان شاءالله چنین خواهد بود. اما در انتخاب افراد اصلح و شایسته، باید همواره متناسب با هر انتخابات و شرایط مربوط به آن انتخابات دقت نمود. در انتخابات 24 اسفند که در شرایط خاص سیاسی از نظر رقابت بین جریان ها و گروه های سیاسی برگزار می شود و به همین دلیل نتایج این انتخابات با حساسیت بالایی در داخل و خارج مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت، اصلح و شایسته را چه کسی می دانیم؟ در واقع به چه کسی رای بدهیم تا تکلیف خود را به درستی انجام داده باشیم و از حق رای خود درست استفاده کرده باشیم؟ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که امام گونه همواره رهنمودهایشان راهگشای امت بوده، در طول ماه های اخیر مطالب بسیار ارزشمندی را به صورت راهبردی و شفاف در مورد انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان داشته اند. در یکی از سخنرانی های معظم له، بر این نکته تاکید شده که مردم به کسانی رای دهند که هم وغم آنان شعارهای انقلاب باشد. کسانی که تلاش می کنند براساس شعارهای انقلاب عمل کنند و این شعارها را زنده نگه می دارند. این ویژگی، می تواند یک ویژگی کلیدی و اصلی برای کسانی باشد که به دنبال انتخاب اصلح و شایسته هستند. بنابراین از منظر ولایت برای انتخابات در روز 24 اسفند، مردم باید تلاش کنند، بررسی کنند و جست وجو کنند تا از میان تمامی کسانی که وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شده اند، آنهایی را شناسایی کنند که با آرمان ها، اهداف و شعارهای انقلاب اسلامی رابطه ای شفاف و روشن دارند. این امانت یعنی نمایندگی مجلس را باید به افرادی واگذار کرد که نسبت آنان با اسلام، امام(ره)، قانون اساسی، ولایت فقیه و رهبری یک رابطه شفاف باشد. این امانت را باید به افرادی سپرد که با تمام وجود برای حفظ استقلال کشور و بقای جمهوری اسلامی و تامین آزادی های مشروع تلاش می کنند. کسانی اصلح هستند که عدالتخواهی به عنوان مهم ترین شعار انقلاب اسلامی در شعار و عمل آنان برجسته باشد و این مولفه اساسی در شخصیت آنان به یک باور تبدیل شده باشد. کسانی اصلح هستند که خود را خادم مردم دانسته، دردآشنا باشند و با حضور در مجلس به دنبال حل مشکلات کشور و مردم باشند. کسانی اصلح هستند که روحیه استکبارستیزی داشته و در برابر نظام سلطه هوشیار بوده و مرعوب تهدیدات دشمن نمی شوند. تمامی این ویژگی ها را می توان در یک کلمه خلاصه کرد و آن کلمه به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری این است که یک نماینده مجلس باید به معنای دقیق کلمه انقلابی باشد.




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]