سفارش تبلیغ
صبا ویژن


:: پایگاه‌های منتخب ::

:: لینکستان::



87/1/7 9:51 ص

امروزه هر چه درخت نظام اسلامی رشد می نماید شکل و نوع تهدید دشمن تغییر می نماید. برای تصمیم گیری و چگونگی واکنش در برابر دشمن باید ابتدا او را شناخت، به اهدافش پی برد و روش های او را در ضربه زدن و رسیدن به اهدافش باز شناخت، همچنان که باید نقاط ضعف و قوت او را مورد مطالعه قرار داد. فرآیند فوق تحت عنوان دشمن شناسی شناخته می شود. نامگذاری هر سال توسط رهبر فرزانه انقلاب هم در همین رابطه انجام می شود و امسال که سال نو آوری و شکوفایی نام گرفته است باید در این راه گام های بیشتری برداریم. البته این دلیل نمی شود که از دیگر مسائل دور شویم.

دشمن برای شکست نظام اسلامی به ترفندهای مختلفی دست خواهد زد. از جمله این ترفندها سوء استفاده از نیروهای داخلی است که آگاهانه یا ناآگاهانه در مسیر اهداف دشمن قرار گرفته، به نظام اسلامی خیانت می کنند. از طرفی دیگر بهره گیری از توان خارجی در قالب معاهدات بین المللی اقدام دیگری است که در این راستا مورد استفاده قرار می دهند.

تضعیف و تخریب باورهای دینی یکی از راهکارهای دشمن است. حفظ هویت فرهنگی و دینی نشانه ای از شخصیت و استقلال ملت هاست. تضعیف آن نشانه وابستگی ملت هاست. اعتقاد به حفظ هویت دینی و دفاع از آن تا پای جان نظام جمهوری اسلامی را بر پا کرد و آن را در برابر تهاجمات گوناگون دشمن، مقاوم و پایدار نمود. اگر دشمن بتواند این اعتقاد را از ذهن مردم بگیرد، مقاومت ها و فداکاری ها هم از بین خواهد رفت و کشور دوباره به زیر بار اجانب خواهد رفت.

تضعیف ارکان نظام اسلامی یکی دیگر از راهکارهای دشمن می باشد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ارکان نظام اسلامی با الهام از رهنمودهای رهبری نظام کار خود را دوباره شروع کردند. از جمله اهداف دشمن در جهت براندازی نظام اسلامی، تضعیف و تخریب این ارکان می باشد که نقش مهمی در تداوم نظام اسلامی ایفا می کنند.

سومین راهکار دشمن القای ناکارامدی دین می باشد. القای ناکارامدی دین، از سوژه های مهمی است که در جهت از بین بردن هویت دینی نظام اسلامی توسط بیگانگان در دستور کار قرار گرفته است. طرح شبهاتی در خصوص محدودیت قلمرو احکام دینی و جاودانگی احکام اسلام، نمونه ای از این حرکت دشمن در جهت القای نا کارآمدی دین محسوب می گردد.

اینها نمونه هایی از راه های نفوذ دشمن بود که باید در کنار وظیفه اصلی خویش که نوآوری و شکوفایی در همه مسائل است به انها نیز توجه نمود.

 

 




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]