سفارش تبلیغ
صبا ویژن


:: پایگاه‌های منتخب ::

:: لینکستان::



جهانی شدن پروسه‏ای است که بدون هیچ اراده‏ای صورت می‏گیرد و باعث می‏شود کره زمین به دهکده‏ای کوچک تبدیل شود.و البته این موضوع بستر ظهور امام مهدی(عج) نیز هست. در این پروسه دو پروژه نهفته است. یکی جهانی سازی به معنای ساختن جهان بصورت غربی یا همان جامعه مدنی و دیگری الهی سازی به معنای محقق کردن مهدویت در جهان یا جامعه مهدوی.

در جامعه مدنی مطرح بودن سکولاریسم به معنای انسان محوری و لیبرالیسم به معنای مباح بودن همه چیز باعث می‏شود گزاره اصلی این جامعه بی اخلاقی باشد یعنی بشر مجاز باشد از تمام لذت های دنیا بهره مند شود که باعث می‏شود میل انسان به کمال متوقف شود.

 در صورتیکه جامعه مهدوی جامعه اخلاقی است تا جایی که پیامبر اسلام می‏فرمایند معبوث شدم برای کامل کردن اخلاق و کمال اخلاق با ظهور مهدی تحقق می یابد. در جامعه مهدوی امت جامعه مومن هستند و غیر مومن در جامعه مهدوی جایی ندارد. پس اساسا سکولاریسم و لیبرالیسم در جامعه مهدوی جایی نخواهند داشت.

جامعه مدنی جامعه‏ای انسان محور است و تمامی مبلغان آن ملحد هستند در صورتیکه جامعه مهدوی جامعه‏ای موحد است و پلورالیسم به معنای تکثر گرایی موضوعیت نخواهد داشت.

در جامعه مدنی جهاد ارزش نیست بلکه عده‏ای پول می‏گیرند تا از وطن خود در برابر خطر دفاع کنند ولی در جامعه مهدوی جهاد ارزش است. دیگر طبقه ای از نظام عملیات نمی‏کنند و وظیفه دفاع از جان و مال و ناموس برعهده زن و مرد است کما اینکه یک دختر فلسطینی دست به عملیات می‏زند اما مهم‏تر از این جهاد، جهاد اکبر یا همان مبارزه با نفس است.

در جامعه مهدوی شهادت در راه خدا سعادت تلقی می شود و سرور شهیدان عالم امام حسین(ع) نیز از بنیان گزاران همین جامعه هست در صورتیکه در جامعه مدنی برای زندگی انتهایی در دنیا قائل شده‏اند و معتقدند زمانی زندگی کاملا به پایان خواهد رسید و غیر از این دنیا دنیای دیگری وجود ندارد و هر چه هست در همین جاست.

فلذا اکنون با سه واژه مواجه می‏شویم:

1- تحجر به معنای ماندن در گذشته 

2- تمدن به معنای ماندن در حال و سکون داشتن

3- تهجر به معنای هجرت کردن به سمت بالا و آینده و ماندن در بالاست.

وظیفه شیعیان امروز ایستادن تا آمدن حضرت نیست. ما باید حرکت داشته باشیم تا در امامت صاحب‏الزّمان به خدا برسیم. فلذا هدف امام مهدی نیست که ما حالت سکون داشته باشیم تا ایشان ظهور کنند بلکه هدف خداست. پس تمدن جامعه مدنی برای ما موضوعیت نخواهد داشت و ما باید همواره هاجر و رد رحال حرکت باشیم.  




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]