سفارش تبلیغ
صبا ویژن


:: پایگاه‌های منتخب ::

:: لینکستان::



نظام جمهوری اسلامی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) تشکیل گردید با توجه به آرمان‌ها و مردمی بودن آن و تهدیدات بالفعل و بالقوه دشمن که مترصد براندازی بود مشارکت سازمان یافته مردم ضرورت پیدا کرد. لذا امام خمینی در 5 آذر سال 1358 با تاسی از تفکر اسلامی و آموزه‌های قرآنی فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی را صادر فرمود و از جوانان و سایر اقشار دعوت نمود تا به عضویت بسیج درآیند.

پس از فرمان حیاتی امام، سپاه پاسداران به صحنه آمد و با آموزش و سازماندهی مردم در مساجد هسته‌های اولیه بسیج را در سراسر کشور تشکیل داد.

با شروع غائله کردستان و دیگر نقاط آسیب‌پذیر خیل عظیم بسیجیان با هدایت سپاه به دفاع از امنیت ملی پرداخت.

با تهاجم نظامی رژیم بعثی عراق به دستور استکبار جهانی، بسیج در یک مقاومت جانانه طولانی، سال‌های دفاع مقدس را با درخشش و سرافرازی پشت سر گذاشت.

میدان‌داری در تمامی صحنه‌های مختلف امنیت پایدار و دفاع از کوی و برزن، مقابله با اغتشاشات و بحران‌های داخلی و مقابله با اشرار و ضدانقلاب از جمله موفقیت‌های بسیج می‌باشد.

امام خمینی بارها بسیج را افتخار کشور و مایه سرفرازی و سربلندی معرفی فرمودند. « بسیج باید سازماندهی شود باید یکدیگر را بشناسند باید آمادگی بوجود بیاورند و آن را حفظ کنند امروز تکلیف بزرگ شما همین کارهاست. خیال نکنید که بسیج یک امر احساسی است. بسیج یک امر منطقی،فکری، ریشه دار و عمیق است و کسانی که در کار این حقیقت بزرگ شرکت دارند همه آحاد ملت هستند. کسی که بسیجی است باید به بسیجی بودن خود افتخار کند بسیجی بودن مایه سرافرازی و سربلندی پیش‌گاه پروردگار است

مقام معظم رهبری نیز در خصوص بسیج فرمودند: « امروز هم بسیجی برای کشور دل می‌سوزاند، برای آبادانی کشور تلاش می‌کند. برای استقلال ملی، هرچه بتواند کار می‌کند و از جان خودش هم می‌گذرد. امروز هم اگر احساس کنند دشمن می‌خواهد از روزنه‌ای، چه اقتصادی و سیاسی و چه فرهنگی به داخل کشور نفوذ کند در مقابل او می‌ایستد و با مشت به صورتش می‌کوبد

سالروز هفته بسیج بر تمامی بسیجیان مبارک باد.




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]