سفارش تبلیغ
صبا ویژن


:: پایگاه‌های منتخب ::

:: لینکستان::



محرمی دیگر از راه رسید و خداوند فرصتی ویژه برای خوب شدن در اختیارمان گذاشته است.

این روزها باید بیشتر از قبل به این فکر کنیم که چرا عده ای در کربلا بودند و عده ای نبودند و عده ای هم میخواستند باشند اما آنها هم لایق بودن در کنار امام در کربلا نبودند.

شخصیتی مانند جناب مختار یکی از آنهایی بود که علاقه فراوانی داشت در کنار امام در کربلا حاضر باشد اما به هر دلیلی نشد.

علامه مجلسی در بحارالانوار در روایتی از امام صادق که خود نیز این روایت را معتبر می داند گفته است از امام صادق نقل شده است که امام فرمودند مختار حب خلیفه اول و دوم را دل داشت و چون چنین گیری در نفسش داشت نتوانست در کنار امام حاضر باشد.

هر چند مختار با دعای امام سجاد عاقبت به خیر شد اما همان گیر اولیه ای که داشت باعث شد یاری امام حسین در کربلا را از دست بدهد.

خیلی از ما گیرهایی در نفس خود داریم که باعث می شود در مواقع حساس حاضر نباشیم.

محرم بهترین فرصت برای پاک شدن و حسینی شدن و حسینی ماندن است...




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

89/8/25 8:45 ص

وقتی می خوانی:

"الحمد لله الذی لیس لقضائه دافع"

بند دلم پاره می شود.

" خدایا تحمل دوری تو رو ندارم. نکنه بلای کربلا رو از من دفع کنی... "

حالا دیگه گریه ی اهل بیت هم به آسمان بلند شده است.

حسین را سیر نگاه کنید...

 




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

الگوی شبکه سازی فرصت استثنایی برای جریانات موثر در جوامع است. در اینجا مهم آن است که نباید فقط احساس تهدید کرد؛ بلکه باید از ابزارهای موجود استقبال و استفاده کرد.

مذهب شیعه از ابتدا تا کنون به شدت قابلیت شبکه ای شدن را داشته است. قبل از آنکه چیزی به عنوان حکومت اسلامی مطرح شود، شیعه با شبکه هایش به حیات خود ادامه می داد و بسیار هم موفق بود. الگوی ساده اش همین بحث مرجعیت است.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شیعیان در نظام شبکه ای مرجعیت که تعریف شده بودند فعالیت می کردند. مفهوم راهبردی شبکه آن است که قبل از انقلاب موجود بوده، الان هست و بعد از آن نیز خواهد بود.

شبکه های اجتماعی در حال حاضر بحث داغی ست. اما نباید تصور کنیم این موضوع ماندگار خواهد بود بلکه باید دور اندیشی کرد. باید سریعتر از دیگران به ابزار رسید.

باید در جنگ نرم مانند جنگ سخت قوی و محکم شویم.




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

 

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر همه ی مسمانان مبارک باد.

ان شاء الله ما هم در زمره ی روزه داران واقعی این ماه پر فیض و برکت قرار بگیریم.



خوب است که این مطلب را متبرک کنیم به سخن مولایمان امیرالمؤمنین امام علی (سلام الله علیه) :


روزه ی ماه رمضان سپری در برابر عذاب الهی است (1)

بسا روزه داری که بهره ای جز گرسنگی و تشنگی از روزه داری خود ندارد ، و بسا شب زنده داری که از شب زنده داری چیزی جز رنج و بی خوابی به دست نیاورد! خوشا خواب زیرکان ، و افطارشان! (2)

زکات تن روزه است (3)



اما بخوانید گزیده ای از بیانات ولی امر مسلمین در مورد ماه مبارک رمضان :

ماه رمضان تالار ضیافت الهى است؛ یک تالار عظیم که اگر کسى وارد آن تالار شد و به خود فرصت داد و همت کرد که از آنچه در آن‌جا خداى متعال آماده کرده، به خودش بهره‌یى برساند، بهره‌ى فراوانى خواهد برد که آن بهره در ماه شوال و ماه‌هاى دیگرِ سال نیست؛ فقط مخصوص ماه رمضان است.

انواع و اقسام ضیافتهاى الهى: رحمت الهى، عزت الهى، توفیق الهى، قرب الهى، استغناى ناشى از تفضل الهى، رزق مادى، رزق معنوى، همه در ماه رمضان است؛ اینها را سر سفره‌ى ماه رمضان گذاشته‌اند.

بعضى‌ها مى‌آیند و به این سفره نگاه نمى‌کنند و از وسط این سفره و اشیاء آن عبور مى‌کنند و مى‌روند و هیچى هم گیرشان نمى‌آید؛ بعضى‌ها یک چیز مختصرى برمى‌دارند؛

یک روزه‌یى مى‌گیریم ما؛ یک مختصرکى، یک چیزى؛ اما بعضى‌ها نه، حسابى مى‌نشینند سر این سفره و از رحمت الهى کیسه‌ى خودشان را پُر مى‌کنند؛ عزت مى‌خواهند، دنیا مى‌خواهند، آخرت مى‌خواهند؛ رفع گرفتارى مى‌خواهند، گشایش در زندگى مى‌خواهند، استغناى طبع مى‌خواهند، صفات و خُلق حسنه مى‌خواهند؛ هرچه مى‌خواهند، براى خودشان و براى دیگران برمى‌دارند. (4)

 

 


1- خطبه 110 - نهج البلاغه دشتی
2- حکمت 145
3- حکمت 136
4- منبع

 




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

http://inn.ir/iran_media/image/2010/07/651360710_orig.jpgداستان سوء استفاده از بیت امام (ره) داستان غم انگیزیست که مدام در حال ورق خوردن است و معلوم نیست چه زمانی بسته خواهد شد .

 البته از قرار معلوم این داستان صفحات زیادی دارد و معلوم نیست در آخرین صفحه آن بیت امام به دیدار چه کسانی بروند و عکس یادگاری بگیرند.

عکسی که می بینید مربوط است به دیدار سید یاسر خمینی برادر سید حسن خمینی با محسن آرمین سخنگوی حزب منحله سازمان مجاهدین ، که به تازگی از زندان آزاد شده است.

محسن آرمین چندی پیش از سوی دادستانی به جرم فعالیت های ضد امنیتی دستگیر شد .
 
هر چه فکر کردم تا تناسب بیت امام (ره) را با این طیف افراد درک کنم راه به جایی نبردم .

 به نظر شما اینگونه عملکردها از سوی فرزندان امام (ره) چه معنایی دارد ؟؟!!
آیا به معنای فاصله گرفتن از مواضع صریح رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) نیست ؟؟!!

 

نویسنده : هادی حق جو




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

<      1   2   3   4   5   >>   >