سفارش تبلیغ
صبا ویژن


:: پایگاه‌های منتخب ::

:: لینکستان::




در آستانه سال جدید هستیم. اکثر مردم از یکی دو ماه پیش برای این روزها آماده شدند و خریدهای عید را انجام دادند. خوبی سال جدید این هست که با بهار طبیعت همراه است و همه چیز دوباره زنده خواهد شد. اما آیا این زنده شدن برای ما نباید تلنگر باشد؟ چقدر برای زندگی اخروی آماده شدیم؟
شاید وقتی این حرف‏ها را می‏خونید بگید اینا هم دائما در عزا و مردن سیر می‏کنند اما باید گفت که این واقعیت زندگی آدمیان است. امیدوارم در سال جدید هر روز را بدون گناه بگذرانیم تا هر روزمان عید باشد. انشاالله که سال جدید برای مسلمین با عزت و برای دشمنان همراه با ذلت باشد.

 




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

87/12/16 7:51 ع

در آستانه نهم ربیع الاول که معروف به عید الزهرا است لازم دیدم در چند کلام عرض کنم عید در تفکر شیعه و در کلام اهل بیت(ع) روزی است که در آن گناه انجام نشود پس چگونه عده‏ای بر این باورند که در این روز می‏توان هر حرفی و هر اهانتی را به زبان آورد!؟ گذشته از آنکه باعث تفرقه شده و به فرموده رهبر معظم انقلاب با اهانت نمی توان از شیعه دفاع کرد و فقط اختلافات بیشتر خواهد شد.

یکی از موارد دیگر که قابل ذکر است فلسفه عید بودن در کلام اهل بیت است. ائمه و پیشوایان دینی ما معتقدند هر روزی که در آن گناهی انجام نشود عید است و حال می‏بینیم عده‏ای ناآگاه به قصد خشنود کردن حضرت زهرا(س) مراسماتی برپا می‏کنند و خود را آلت دست مخالفین اسلام و تحریف کنندگان در دین قرار می دهند و گناه می‏کنند و قلب ایشان و امام زمان(عج) را به درد می‏آورند.

البته تردیدی وجود ندارد که عید الزهرا (س) روزی تحقق خواهد یافت. عید الزهرا (ع) روزی است که پیروان پیامبر اعظم (ص) به سوی تعالیم قرآن و عترت بازگردند، تفرقه بین مسلمین جای خود را به وحدت بدهد و جایی برای بهره برداری کفار مستکبر از اختلاف در جامعه مسلمین باقی نماند.
  




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]


چندین سال پیش مردم ایران با درک پیام عاشورا و تاسی به امام حسین(ع) توانستند انقلابی اسلامی را به رهبری امام روح‏الله در ایران به پیروزی برسانند و به تمام ملت‌های جهان نشان دهند می‌شود و می‌توانیم.

یکی از برنامه‌های انقلاب اسلامی بعد از پیروزی، صادر کردن پیام آن به تمامی نقاط جهان بود. باید به گوش جهانیان می‌رسید که مقابل ظلم و استعمار باید ایستاد و فریاد هیهات من الذله سر داد.

حرکت امروز نهضت‌های مقاومت در جهان و مقابله آنان با ظلم و زور نشان دهنده صدور موفقیت آمیز این پیام می‌باشد. اگر امروز حزب الله لبنان، حماس و یا گروه‌های مقاومت در عراق مشغول مبارزه با امریکا و اسرائیل هستند تنها بدلیل درک پیام عاشورا و رسیدن صدای انقلاب اسلامی ایران به گوش آن‌هاست.

اما در این میان سران عرب هم از این اتفاق بسیار هراسان هستند چرا که به خوبی می‌دانند اگر این نهضت‌های مقاومت در کشورهای عربی ریشه کند قطعا آنان که جیره خوار امریکا و اروپا هستند دیگر جایگاهی بین ملت خود نخواهند داشت. هرچند اکنون نیز با این موضع گیری‏های ذلت بار آنان در مقابل فجایع غزه در کشورهای خود جایگاهی ندارند. یکی از دلایلی که سران کشورهای عربی از مقاومت‌های حماس در غزه حمایت نمی‌کنند نیز به همین خاطر است.

متاسفانه برخی مواقع نیز مشاهد می‌شود بعضی از هموطنان ایرانی نیز بصورت ناآگاهانه حرکت‌های نهضت‌های مقاومت در عراق و فلسطین و لبنان را زیر سئوال می‌برند و با حمایت‏های ایران از حزب الله لبنان مخالفت می‏کنند که باید به عزیزان گفت مجاهیدن حزب الله خود را محافظان جمهوری اسلامی ایران و استانی از استان‏های ایران می‏دانند.

 اخیرا نیز شایعه کرده‏اند فلسطینی‌هایی که ناصبی هستند چه دلیلی دارد که ما به آنان کمک کنیم که باید به این برادران و خواهران پاسخ داد که مجاهدین حماس شافعی و بعضا هم شیعه هستند و حتی به گفته برخی از فرماندهان این گروه اگر آنها زودتر پی به پیام و نهضت امام حسین(ع) برده بودند قطعا کار اسرائیل را سال‌ها پیش یک‌سره می‌کردند. البته از بعد دیگری هم اگر به قضیه نگاه کنیم در آیین و مذهب ماست که حتی ستم بر یک زن یهودی نیز قابل تحمل نیست و حال اینکه این مجاهدین مسلمان هستند.

آن چیزی که به راحتی می‏توان از مقاومت‏های حماس در غزه دریافت آن است که مجاهدین حماس قطعا در فلسطین پیروز خواهند شد و روسیاهی برای سران عرب و مخالفین صدور پیام انقلاب اسلامی ایران خواهد ماند.




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]


زمانی‌که امام مهدی(عج) ظهور می‌کنند مامور هستند مانند امام حسین(ع) کسی را جز مومنین خاص و ولایتمدار به خیمه خویش راه ندهند. چرا که خیمه باید مطمئن باشد و کسی در دقیقه نود کنار نکشد.

در زمان امام مهدی(عج) یکبار دیگر پیکره اسلام نزدیک مرگ مغزی می‌شود درست مانند زمان امام حسین(ع). و این بار امام مهدی(عج) هستند که باید اسلام را احیا نمایند و این کار عملی نمی‌شود جز با یارانی مطیع و ولایتمدار. حتی در روایات آمده است اسلام تا حدی به بیراهه می‌رود که بسیاری از فقیهان مسلمان علیه امام مهدی(عج) قیام می‌کنند و خطاب به ایشان می‌گویند تو دین جدید آورده‌ای. بنابراین وظیفه امام مهدی(عج) و امام حسین(ع) بسیار شبیه یکدیگر می‌باشد و هر دو احتیاج به یارانی وفادار و ولایتمدار می‌باشند.

امام حسین(ع) زمانی‌که به سمت کوفه در حرکت بودند دائما از کشته شدن برای همراهان سخن می‌گفتند و لحظه به لحظه از تعداد یاران اباعبدالله(ع) کم می‌شد و وای بر آنان که با امام بیعت کرده بودند و بیعت شکستند. امام نیز با این‌کار همراهان خود را تصفیه کردند چرا که آگاهی داشتند با یاران قلیل نیز می‌توانند حماسه‌ای عظیم بیافرینند.

اگرچه در روایات آمده است گریه بر امام حسین و یارانش گناهان انسان را پاک می‌کند و موجبات فضل بیشتر خداوند را فراهم می‌نماید اما نباید فقط به گریه اکتفا کرد و باید پیام‌های اصلی عاشورا را نیز دریافت کرد و با درس گرفتن از این واقعه خود را آماده امتحان‌های اللهی کرد.

در زمان وقایع هجده تیر 87 زمانی‌که رهبر فرزانه انقلاب سخنرانی‌کردند و به بسیجیان فرمان دادند «اگر کسی عکس مرا هم پاره کرد شما آرامش خود را حفظ کنید»، صف خودی از غیر خودی مشخص شد. همان روزها بود که عده‌ای برخلاف صحبت ایشان عمل کردند.

در همین چند روز اخیر هم زمانی که رهبری، تمام مومنین جهان اسلام را موظف به دفاع از مردم بی دفاع غزه کردند عده‌ای سر از پا نشناختند و از حکم مقام عظمای ولایت تبعیت کردند ولی عده‌ای همچنان گیج مانده و در حال تفسیر این پیام هستند.

ما نیز برای یاری رساندن به امام مهدی(عج) در روز ظهور باید از امروز تمرین کنیم. باید به خویشتن مراجعه کنیم و ببینیم تا چه حد مطیع امر نایب امام زمان هستیم. مبادا از ایشان جلو بزنیم.

 




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

87/10/14 9:29 ع


بالاخره ما هم به مهرآباد رسیدیم و در جمع پر شور دانشجویان و طلاب بسیجی نسبت به فجایع غزه اعتراض کردیم. اعتراضی که در راستای پیام فرماندهی کل قوا صورت گفته است.

اینجاست که عاشورایی بودن افراد مشخص می‏شود(محض ریا)

لبیک یا خامنه‏ای

 

حاشیه‏ها:
من و علیرضا و محمدحسن با هم اومدیم.
مراسمی برای اعدام انقلابی حسنی نامبارک خائن برگزارشد که ما به آخر برنامه رسیدیم.
اینجا همه به شدت روحیه استشهادی دارن که اصلا نمیشه باهاشون شوخی کرد.
برادر مهدی(بچه‏های قلم) هم قرار بود همراه ما باشن که ظاهرا بدلیل متاهل بودن از شهادت صرفنظر کردن.




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

<      1   2   3   4   5   >>   >